Jedź bezpiecznie odc. 793 ("Totalna masakra" na drodze Kraków - Proszowice.)

Opublikowany 21 maj 2020
wyświetleń 82 562
56

Jedź bezpiecznie HD TVP
Jedź bezpiecznie HD TVP
Komentarze  
  • Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych

    Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych

    7 godzin temu

    9:25min. To NIE przestępstwo a wykroczenie, panie "prawnik"((.

  • Jerzy Rojek

    Jerzy Rojek

    7 godzin temu

    "Drogowi przestępcy" ! Ja pierd... , strasznie delikatny jest Pan w określeniu tych umysłowych niedojebów którzy tam jeżdżą. Czasem taki kretyn kończy jak ci , na drzewie i Najwyższemu dzięki że nie było tam matki z dzieciakami albo ojciec nie odepchnął żony i dziecka ponosząc samemu śmierć jak było w Warszawie. A ten wrak po uprzątnięciu trupów powinien tam zostać , może to byłoby ostrzeżeniem dla idiotów. I może Pan popytać policjantów na ilu km/h zatrzymał się licznik w tamtym Leonie. To jedno.
    Kierowcy Podwyższonego Ryzyka to plaga tamtej drogi i gdyby policja chciała to skarb państwa byłby pełniejszy ale mandat w wysokości 200 pln to policja może sobie w dupę wsadzić a nie straszyć takich debili. Za takie sytuacje jak opisane to minimalny mandat 4000 pln , to ma boleć a nie rozzuchwalać.
    Korzystam z tej drogi i to co pan przez chwilę doświadczył to taka norma tam.

  • Sokół Wędrowny

    Sokół Wędrowny

    9 godzin temu

    Bo ku.wa brak psów to powoduje, brak mandatów bezkarność debili...
    Nawet jak cwel jedzie fura za 200 tys zł i kpi z przepisów, dostanie mandat 500 zł to dla niego jak 2 zł.
    Gdzie ta ku..wa policja jest...
    Zabierać prawko, wysokie mandaty albo takie filmiki wsadźcie sobie w dupę.

  • Tomasz Weinbrenner

    Tomasz Weinbrenner

    12 godzin temu

    Do nie jest wyprzedzanie

    • KaktusElektryk

      KaktusElektryk

      12 godzin temu

      Wyprzedzanie - manewr przejeżdżania obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku

  • Ameliniowy

    Ameliniowy

    13 godzin temu

    Wszystkie opisane tutaj sytuacje to jest wynik ,,publicznych'' przetargów. Zamiast kładki, to litr farby, 4 znaki i za 10mln. mamy coś co nazywamy przejściem dla pieszych.
    A rondo to kolejny wynik, ponieważ firma kolegi musi zarobić, projekt ronda zrobił 2 letni syn wykonawcy, a nasi wspaniali bracia za wschodniej granicy ciężko pracowali, aby droga nie wytrzymała dłużej niż 2 lata czyli tyle ile pewnie jest gwarancji wykonawcy na dany odcinek. A co do takich pięknych jazd, to pokazujcie nagrania od SOP'u jak rozwalają często auta, jak spychają ludzi z drogi. A no tak zapomniałem. Nie pokażecie tego bo przecież przelew na 2mld przyszedł do was i zamiast spożytkować to właśnie na poprawę bezpieczeństwa na drogach( nie piszę tu o znakach jakie tylko potraficie dać, ale o poprawę stanu nawierzchni dróg oraz na mobilne stacje diagnostyczne bo tyle ulepów jeździ po naszej drodze że to się w głowie nie mieści).

  • El Nino

    El Nino

    17 godzin temu

    Oczywiście że młodzi kierowcy najgorsi haha 😂 nie to co zawodowi kierowcy tirów i skodzinek służbowych oni ta są prawdziwe diamenty na drodze

  • Matares

    Matares

    19 godzin temu

    91 osób jeździ jak większość z tego odcinka

  • rydu

    rydu

    21 godzinę temu

    co za malkontent

  • Marek K Iwanowicz

    Marek K Iwanowicz

    22 godzin temu

    Ale pierdzielenie starego satyra.

  • JAN KOWALSKI

    JAN KOWALSKI

    22 godzin temu

    Kapusta Papryka Rybitwy. Jak widzę KPR i TBU to mnie qwa telepie.

    • kosmokwak97

      kosmokwak97

      20 godzin temu

      czemu akurat TBU?, zawsze mi sie wydawało że kierowcy na TPI są dużo gorzej osławieni na drodze:)

  • Mariusz Czerlonek

    Mariusz Czerlonek

    Dzień temu

    Co to jest za dziad straszny

  • Bart Szot

    Bart Szot

    Dzień temu

    1:51 bialy van prawie wyprzedza SUBARU przed przejsciem( SUBARU jest sponsorem odcinka), moze celowo zwolnil bo TVP poluje na "obiektywny" material, chcialbym zobaczyc predkosc pana eksperta jak zostal wyprzedzony przed przejsciem, gdzie zywej duszy nie widac, smierdzi ustawka jak ....

    • rydu

      rydu

      22 godzin temu

      brawo

  • Mateusz None

    Mateusz None

    Dzień temu

    90 na 70 toż to myślę że dożywocie innej opcji nie ma haha

    • Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych

      Eugeniusz Gacek - Hodowca nietoperzy pocztowych

      7 godzin temu

      Pod ścianę i rozstrzelać).

    • bas_sko

      bas_sko

      19 godzin temu

      jeśli kiedyś zginie ktoś z Twoich bliskich, bo pajac jechał chociażby więcej o te 20km/h niż było mu wolno to gwarantuję, że będziesz chciał dla niego dożywocia.

  • Szatan Serduszko

    Szatan Serduszko

    Dzień temu

    jakoś nie panikują w tej propagandzie że na niemieckim autobahnie jest no limt speed

    • Szczurson

      Szczurson

      Dzień temu

      Nie wiem czy zauważyłeś, ale tutaj nie masz autostrady, więc nie wiem czemu piszesz o autobahnie?

  • Józek Jękot

    Józek Jękot

    Dzień temu

    70 to ewentualnie można na rowerze jechać bez przesady żeby się tak wlec, nie każdy ma cały dzień

    • Павел Мат

      Павел Мат

      Dzień temu

      Jak 70 mało, to zawsze można iść na nogach 👍

  • Sebastian Grzesiński

    Sebastian Grzesiński

    Dzień temu

    Stare Audi A3 ?? Lepsze 100 razy od Pańskiego subaru ;)

    • rydu

      rydu

      21 godzinę temu

      @rothdareal to juz youngtimer

    • Павел Мат

      Павел Мат

      Dzień temu

      @rothdareal jak się zarysuje, to nie szkoda xD 😅

    • Marek

      Marek

      Dzień temu

      @rothdareal ucierpiała duma, brak budżetu na nowe 😅

    • rothdareal

      rothdareal

      Dzień temu

      W czym?

    • Jacek Graniecki

      Jacek Graniecki

      Dzień temu

      Xddddd

  • Adi Asd

    Adi Asd

    Dzień temu

    Niestety prowadzący znowu pokazuje. Jak nie powinno się jeździć. A czepia się roweru że nie jeżdżą przy krawężniku.
    Nie jeździmy środkiem pasa!!!

    • Tomasz Gwiński

      Tomasz Gwiński

      11 godzin temu

      Jeździmy. Na motocyklu też. Polscy wariaci za kierownicą potrafią w razie "potrzeby" zepchnąć jednoślad z drogi - nieważne czy tam pobocze, czy wysoki krawężnik. Kiedy jedzie się prawie środkiem, nie mają jak wyprzedzić. A my, jeżdżąc na dwóch kołach, też chcemy żyć. Jak jeździmy na czterech, to nie spychamy, bo rozumiemy. Polecam spróbować na dwóch, optyka się znacznie zmienia. A potem na pieszo. I jakoś się bardziej chce zwalniać i zatrzymywać przed przejściem.

  • smok wawelski

    smok wawelski

    Dzień temu

    5:47 - wielu z nich twierdziłoby przy zatrzymaniu, że nie wyprzedzało, jechali tylko swoim pasem.. wystarczy popatrzeć na niedawne popisy złotówy w odcinku z Krakowa..

  • Dominik Bartczak

    Dominik Bartczak

    Dzień temu

    Na tak ruchliwej drodze powinna być sygnalizacja. Myślę że w tedy by rozwiązano problem.

    • Tomasz Gwiński

      Tomasz Gwiński

      11 godzin temu

      Sygnalizacja, murki na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym, wyniesione wysepki na przystankach i przejściach dla pieszych... właściwie czemu nie - na koszt sprawców wypadków, skoro przemawianie do rozumu nie działa. No i zabieranie lejcy dożywotnio, skoro rozumu brak.

    • Dominik Bartczak

      Dominik Bartczak

      17 godzin temu

      @BluesyBor 👍

    • BluesyBor

      BluesyBor

      21 godzinę temu

      Na tak ruchliwej i szerokiej drodze nie powinno być takiego przejścia - albo przejście na innym poziomie, albo sygnalizacja. Ale panie kochany, przecież to są pieniądze!

  • OpenworkTV

    OpenworkTV

    2 dni temu

    4:10 - #hot70challenge2 (w ogóle tak by się mógł cały ten odcinek programu nazywać)

  • czaryone

    czaryone

    2 dni temu

    Rondo jest źle zaprojektowane, po taniości. Droga powinna przed dojazdem zakręcać delikatnie w prawo, później delikatnie w lewo - żeby kierowcy byli zmuszeni zwolnić. Następnie droga powinna znowu skręcać w prawo i pod kątem ustawiać kierowców do wjazdu.
    A tak zrobili prostą drogę z kółkiem - to wszyscy omijają.
    Innym rozwiązaniem byłoby zrobienie większej wysepki, na tyle dużej żeby nie dało się ścinać, a przy okazji żeby nie trzeba było zwalniać do 20 km/h tylko np. do 40km/h.
    Brak mózgu i wyobraźni to inna sprawa

    • Tomasz Gwiński

      Tomasz Gwiński

      11 godzin temu

      Portfel leżał na ulicy, kto by nie podniósł i nie zabrał... jak ktoś chce znaleźć wytłumaczenie dla omijania przepisów, czy niemoralnego zachowania, to zawsze znajdzie. Murek na części wewnętrznej obwiedni (niski! i znak przed) i się miłośników jazdy na wprost przez skrzyżowanie o ruchu okrężnym, do tego bez sygnalizowania zmian pasów ruchu wyleczy definitywnie z takiej jazdy. Oczekiwanie na lawetę pozwala nawet ochłonąć z irytacji na stawiającego ten murek.

    • czaryone

      czaryone

      Dzień temu

      @euzam Na bezpieczeństwo na drodze dla się kilka czynników: Odpowiednio zaprojektowane drogi - tak stworzone aby utrudnić łamanie przepisów. Odpowiednio zaprojektowane samochody - systemy bezpieczeństwa itp. Odpowiednio wyszkoleni kierowcy - tutaj jest niestety najwięcej błędów. Czynnik ludzki zawsze zawodzi. Mogę być super kierowcą, się trafi się baran który zajedzie mi drogę, naciśnie hamulec prawie powodując wypadek - pojawiają się ogromne nerwy i stres. Mniej krwi płynie do mózgu, staje się rozkojażony i przestaje uważać i wtedy można zrobić coś głupiego pomimo że nie chcesz tego - takich rzeczy organizatorzy ruchu w Polsce w ogóle nie biorą pod uwagę. Biologii nie zmienisz. Błędy te można eliminować wymuszając pewną organizację - np. zwężając i zakręcając drogi tak aby kierowcy dostosowali prędkość - tutaj leżymy. Wszędzie szeroko a rondo malutkie. Tego wszystkiego można było uniknąć już na etapie projektowania. Inną sprawą są prześciga dla pieszych - powinny być odizolowane od ruchu na takiej drodze, tylko przejścia podziemne albo nad drogą. Obecnie tylko światła ich uratują - ale też będą powodować korki. Rozwiązanie o którym mówię jest prosto z Anglii. A tam są same ronda. To nie chodzi o kompleks Polaczka tylko o złe projektowanie dróg - po taniości. Na całym świecie trzeba hamować kierowców. Nie dlatego że wszędzie są Polacy tylko dlatego że tak działa mózg. Gdy przyzwyczaisz się do prędkości to make 50 wydaje się jak byś stał w miejscu. W Anglii dlatego tak konstruują ronda żeby nie dało się się jechać szybciej. A tutaj do rondo wręcz zachęca do ścinki. Po prostu jest to źle zrobione.

    • smok wawelski

      smok wawelski

      Dzień temu

      @Trelik a gdzie jest napisane, że masz do ronda dojeżdżać 100 i potem ci szkoda hamować ?? Dojedź 50 i wtedy sie da bez nadmiernego zwalniania objechać go poprawnie..

    • Trelik

      Trelik

      Dzień temu

      Wystarczy tutaj poszerzyć wysepkę o ten pas wewnętrzny i zrobić tylko jeden pas albo zrobić turbinowe. Dużym autem sam też bym tak pojechał na wprost, bo po co marnować paliwo na niepotrzebne wyhamowanie prędkości.

    • euzam

      euzam

      2 dni temu

      IMHO rondo jest po to aby pojazdy zwolniły, niestety Polak potrafi i jedzie przez rondo na wprost. Te rondo nie jest źle zaprojektowane, to kierujący źle jeżdżą!

  • lukaszplaw

    lukaszplaw

    2 dni temu

    A gdzie jest policja? Skoro wszyscy wiedzą, że w tamtym miejscu (jak w wielu innych) zdecydowana większość kierowców łamie przepisy to dlaczego policja nie reaguje? Panie Marku - był program o niskiej jakości oznakowania może to już pora na program o bezczynności krakowskiej policji. Ze swoich doświadczeń widzę, że policja nie reaguje na większość wykroczeń - kierowcy mogą bezkarnie jeździć po chodnikach, przejściach dla pieszych, wyprzedzać gdzie popadnie, parkować gdziekolwiek. Kiedy skończy się to przyzwolenie na łamanie przepisów?

    • lukaszplaw

      lukaszplaw

      19 godzin temu

      @smok wawelski ostatnimi czasy często widziałem ich też na przystankach autobusowych. Są tak zajęci wypatrywaniem autobusów, że nie widzą wykroczeń popełnianych przez kierowców. Natomiast sytuacja nie dotyczy tylko czasów koronawirusa - wcześniej również policja utwierdzała kierowców w poczuciu bezkarności.

    • smok wawelski

      smok wawelski

      Dzień temu

      większość radiowozów stoi teraz np. pod szpitalmi i w podobnych miejscach, aby straszyć ludzi co w kolejce stoją i żeby się nie zbliżali do siebie..

    • Lech Kotwica

      Lech Kotwica

      2 dni temu

      Policja jechała Insignią turbo 😁

  • Edek Zbazy

    Edek Zbazy

    2 dni temu

    co za malkontent z tego prowadzącego

    • Tomasz Gwiński

      Tomasz Gwiński

      11 godzin temu

      @Edek Zbazy Źródło można poprosić? W Niemczech, przynajmniej w okolicach Hamburga, kierujący potrafią się zatrzymać w środku niczego (mowa o terenie zabudowanym), żeby pieszy mógł przejść. Albo wpuścić na pas do skrętu w prawo kierowcę który jedzie prosto, nie znając układu drogi - cały prawy pas mi tak kiedyś stanął, bo zorientowałem się, że nie mogę skręcić z mojego w prawo, a włączyłem kierunkowskaz. Zatrzymały się auta... przede mną, na pasie po prawej. Żadnego trąbienia, krzyków, zajeżdżania później. W dużych polskich miastach się poprawia, może się i tego doczekamy u nas.

    • Edek Zbazy

      Edek Zbazy

      Dzień temu

      @smok wawelski Te wykroczenia jak mówisz robią wszyscy i ty też. Chodzi o to że to prawo drogowe jest pokraczne a ten człowiek przedstawia je jakby było jedynym właściwym rozwiązaniem . Popatrz na Niemcy. Tam pierwszeństwo mają piesi tylko w ścisłym centrum miasta do 30km/g, do 50km/h już pierwszeństwo w mieście ma auto a poza miastem i to jeszcze na dwupasmowkach to zawsze są światła. Wiesz ile to żyć ludzkich ratuje. Przy 70km/h jest za dużo zmiennych i tego nie ogarniesz mając wiele spraw na głowie i wg życie w tym zagonionym świecie pozdrawiam.

    • smok wawelski

      smok wawelski

      Dzień temu

      Co ci nie pasi ?? Nie pasuje, ze o twoich wykroczeniach mowi ??

  • Yoky

    Yoky

    2 dni temu

    Przyjedźcie na ósemkę Wrocław - Kłodzko. Tutaj dopiero jest hardkor.

    • Jakubek1993

      Jakubek1993

      Dzień temu

      Nie bez powodu wspólnie z DK 35 są najniebezpieczniejszych drogami na dolnym Śląsku.A i jeszcze A4.

  • Krzysztof Akierman

    Krzysztof Akierman

    2 dni temu

    A zna Pan panie kochany takie oto powiedzenie - tepe, bezmyslne stosowanie sie do realiow?? Np. abym mogl wjechac do znajomego na jego posesje, musze "przejechac" znak - zakaz ruchu - , ba, a pare metrow dalej jest 5 (slownie -piec) garazy!!! Oczywiscie, ma Pan wiele racji, a rownie wiele przesady, stad podejrzewam, ze jest Pan bardziej BeHaPowcem, bowiem ci ludzie maja tendencje do przesady np. zwracajac uwage wchodzacemu na drabine, zeby ten uwazal by nie spadl z drabiny, jakby wchodzacy o tym nie wiedzial!!! Przesadyzm, to domena ogrodnika, bowiem w tym zawodzie naprawde trzeba wiedziec, gdzie i kiedy przesadzac....Zaluzmy wiec, ze jedzie Pan 50-tka na drodze malo ruchliwej, na ktorej mozna jechac 70-tka, ja Pana wyprzedzilem i po wyprzedzeniu wrzucilem prawy kierunkowskaz w/g przepisow, tylko mam pytanie, skoro nikogo wiecej w tym momencie nie ma oprocz nas dwoje, to co dal ten moj kierunkowskaz??

    • Krzysztof Akierman

      Krzysztof Akierman

      10 godzin temu

      @Tomasz Gwiński A czy Tobie naprawde sprawia trudnosc rozeznanie w terenie? Odruchu mozesz nauczyc i malpy - skret kieronica - kierunkowskaz, skret kieronica - kierunkowskaz. Natomiast My dobry czlowieku, tutaj spiesze sie Ciebie poinformowac, iz tym wlasnie roznimy sie od malp, ze jestesmy istotami rozumnymi, stad powinnismy umiec rozeznac; tak zagrozenie, jak i kiedy zaistnieje ta potrzeba uzycia kierunkowskazow! Jasne, ze ni bede sie tu upieral w momencie, kiedy jest kilku uzytkownikow, to chociazby dla rozladowania napiecia jest warto go uzyc, ale to wlasnie pokazuje rownoczesnie fakt - Myslenia kropka

    • Tomasz Gwiński

      Tomasz Gwiński

      11 godzin temu

      Nie migamy, kiedy nikogo nie ma, gwałcimy, jak nikt nie widzi. To oczywiście żart, ale serio, żarówki do kierunkowskazów są aż tak drogie, żeby nie traktować sygnalizacji manewrów jako nie wymagającego myślenia odruchu, którego brak może kogoś (nas) kosztować zdrowie lub życie? Uprzedzając pytanie, tak wiem, ile kosztują nowe LEDy kierunkowskazów do np. Audi. Ale wiem też jaką mają trwałość. Jeden wybity ząb to drożej.

    • Krzysztof Akierman

      Krzysztof Akierman

      Dzień temu

      @smok wawelski A skad u ciebie maliniaku, taka pewnosc, ze nikt po mnie nie bedzie plakal, cholera, jakis jasno widzacy jestes? A jesli juz mialbym sie wyprowadzic, to gdzie bys mi polecil? No widzisz gosciu malinowy, takie bzdury wypisujesz, ze nawet wstydzisz sie pod nimi podpisac wlasnym imieniem

    • czaryone

      czaryone

      Dzień temu

      @smok wawelski oj pomyliło mi się 👍 Źle zaznaczyłem

    • smok wawelski

      smok wawelski

      Dzień temu

      @Krzysztof Akierman no niestety nie jestem idiotą jak ty.. i to podwójnym, bo się do tego przyznajesz.. jak ci prawo przeszkadza, to się wyprowadź, droga wolna, nikt po takim palancie nie będzie płakał..🤣🤣🤣

  • Marcin Nowak

    Marcin Nowak

    2 dni temu

    za potrącenie na pasach powinna być kara bezwzględnego więzienia oraz nagłaśniany każdy taki przypadek, myślę że by poskutkowało

    • Edek Zbazy

      Edek Zbazy

      2 dni temu

      za tak głupie przepisy powinny urzedasów rozliczyć. Nie da się ogarnąć tylu zmiennych. w niemczech jest zupełnie inaczej z tymi przejściami.

  • paweł aaron

    paweł aaron

    2 dni temu

    Kiedyś jako pieszy potrafiłem przechodzić przez dwupasmówkę bo co dzień do pracy szedłem
    Teraz nie powinno takich przejść tworzyć ale GDDiA ma bezpieczeństwo głęboko w dupie zamiast przejść powinny być podziemne lub nadziemne lub wykorzystywać istniejąca infrastrukturę jeżeli droga przebiega przez wzniesienie lub wał
    Wtedy wypadków będzie mniej ale zawsze znajda idioci by zaistnieć na yt

    • paweł aaron

      paweł aaron

      8 godzin temu

      Tomasz Gwiński Ja na myśli mam przejścia nadziemne i podziemne tez dla rowerzystów Koszty musza być i porządnie zrobione Takie przejścia Nadziemne czy podziemne mogą dopasowane w teren czy krajobraz Windy to przesada

    • Tomasz Gwiński

      Tomasz Gwiński

      11 godzin temu

      Zawsze to się znajdą idioci, którym obojętne jest bezpieczeństwo pieszych. Dziwi, zamiast ochrony własnego tyłka, obwinianie nie kierowców łamiących przepisy, tylko GDDKiA. Naziemne musiałyby mieć działającą windę. Wszystkie, działającą zawsze. Nie wszyscy są młodzi i sprawni, a nawet ci kiedyś nie będą i się im myślenie zmieni (szkoda, że dzisiaj wyobraźni nie starcza). Cena...? Podziemne? Odwodnienie, odpowiednie wzmocnienie stropu dla ruchu nad nim. Cena...?

    • czaryone

      czaryone

      2 dni temu

      Dokładnie!

    • Edek Zbazy

      Edek Zbazy

      2 dni temu

      przez dwupasmówki bezwzględnie powinny być światła

  • Dominika Czech

    Dominika Czech

    2 dni temu

    Najpieknijsze sa te przejscia dla pieszych przez 4 pasy ruchu bez swiatel. Gratulacje zaprojektowania wiecej takich👍

  • młody kierowca

    młody kierowca

    2 dni temu

    5:58 Zgadzam się - ewidentnie widać różnicę o te 40! Nieraz się z tym spotykam (gdzie indziej).
    6:12 Nie podoba mi się odstęp prowadzącego!

  • Tadeusz Krassowski

    Tadeusz Krassowski

    2 dni temu

    Gdzie jest policja???????

    • Wiesław Jurak

      Wiesław Jurak

      Dzień temu

      Policja jest

    • mrGP12121

      mrGP12121

      2 dni temu

      Mają pełne ręce roboty,bo łapią ludzi bez maseczek.

  • Benedykt Kocierz

    Benedykt Kocierz

    2 dni temu

    2:42 Ci piesi powinni zacząć nagrywać te samochody które nie stają przed pasami gdy pieszy czeka na możliwość przejścia ,toż to wykroczenie .

    • BluesyBor

      BluesyBor

      21 godzinę temu

      To te przepisy już weszły? Myślałem, że dopiero od lipca...

  • Piotr Hofer

    Piotr Hofer

    2 dni temu

    Nie ma się co dziwić Proszowice to wieś ludzi co całe życie jeździli po polu uprawiając s nie po drogach

    • Piotr Hofer

      Piotr Hofer

      2 dni temu

      @Łukasz L nie jestem z Krakowa jestem tak samo z prowincji ale widząc blachy KPR widać styl jazdy coś odpierdoli zaraz

    • Łukasz L

      Łukasz L

      2 dni temu

      Ale pewnie 90% aut to przyjezdni więc jak ma się twoja teoria, a po Krakowie to pewnie wszyscy przepisowo jadą bo tam przecież inteligencja tam.

  • Deltargrey

    Deltargrey

    2 dni temu

    Od lat ronda w Polsce projektowane są w ten sam sposób. Przypomina mi się monolog z pociągu z Dnia Świra. Dlaczego nie ma na tej trasie rond turbinowych? https://youtu.be/rTo59qbo-Z4

    • passenger9000

      passenger9000

      2 dni temu

      Zgadzam się. Przy czym te zwierzęta i na rondzie turbinowym są w stanie zmienić pas....

  • Fahren

    Fahren

    3 dni temu

    Ja chędożę - pasy na dwupasmówce z podwyższoną prędkością bez świateł. W ciągu 15 sekund przejechane 3 przejścia. To po co tam jest ten lewy, skoro przejeżdżając jedne pasy od razu jest się przed następnymi?
    Na moje - światła z przyciskiem dla pieszych. Można wyprzedzać, pieszy nie czeka, wszyscy zadowoleni

    • BluesyBor

      BluesyBor

      21 godzinę temu

      Nie ma pieniążków, nie ma światełek. Myślisz, że za co przywieziono chińskie odpady Antonovem? :)

  • rObSoN

    rObSoN

    3 dni temu

    Aleja Generała Władysława Andersa - Aleja Jana Pawła 2 -Tadeusza Ptaszyckiego do obwodnicy .
    Odcinek jest nasiany przejęciami dla pieszych , jeżdżę tamtędy prawie co tydzień i zauważyłem ze od pewnego czasu mało kto naprawdę mało kto wyprzedza mnie tam na pasach .
    Mozę dlatego ze przejścia dla pieszych są widoczne z daleka barierki , namalowane pasy , może tak powinno być wszędzie ?
    Moim skromnym zdaniem powinno być coś takiego ze kamera sobie nagrywa , albo lepiej dron i obserwuje ruch na drodze a Ci co łamią przepisy zdjęcie/filmik i mandat .
    Karać ostro tych co w perfidny sposób łamią przepisy po to one są żeby każdy z nas czuł się bezpiecznie , jak nie mają kasy to zabierać samochód .

  • Philips live

    Philips live

    3 dni temu

    Ale ja bym chcial spotkac pana prowadzacego zeby sebix sie z nim skonfronowal jak zatrabi mu :D

  • Galenros

    Galenros

    3 dni temu

    6:00 Gdyby on miał 110km/h to by nie było tak źle ;)

  • Ja Ja

    Ja Ja

    3 dni temu

    1:03 Jaki "szybki i wściekły: :D
    Pozdrawiam gorąco Pana Dworaka :)

  • Paweł G.

    Paweł G.

    3 dni temu

    Niestety nic się nie zmieni, jak nie będzie bata w postaci wyższych mandatów. Po prostu to śmiech na sali jak za przekroczenie o 50 czy więcej jest 500 zł. I co z tego, że zabiorą prawo jazdy jak wielu debili i tak jeździ bez. A jakby za przekroczenie o 50 km/h było np 3000 zł za 60 km/h 4000 zł itd. to jak jeden z drugim debil nie będzie miał takiej kasy to się będzie bujał z komornikiem przez wiele miesięcy. I po co ta grupa SPEED??? Cóż z tego jak złapią takiego idiotę, który przekroczy prędkość o 90km/h i dostanie 500zł. Dostałby 7000 zł, to inaczej by jeździł. Nic nie boli jak np. w jednej chwili utrata miesięcznej pensji czy nawet dwu/trzy miesięcznej. Ale nikt takich przepisów nie wprowadzi, bo kierowcy to chyba największa grupa wyborców i nikt nie będzie się narażał...

    • El Nino

      El Nino

      17 godzin temu

      Nie wyższe mandaty a procent od zarobku jak w cywilizowanym kraju co Ci da mandat 15 tys jak ktoś może tyle zarobić w 15 min? Tylko procent od zarobków byłby skuteczną metodą

  • Saakaszwili

    Saakaszwili

    3 dni temu

    Zapraszam na jazdę po tym odcinku o godzinie 6 rano :D

  • Bartosz Staszyński

    Bartosz Staszyński

    3 dni temu

    1:50 Na jakiej podstawie Pan "podejrzewa", że gdyby kamery nie było to doszłoby do wyprzedzania. Później wysnuty wniosek, że "wiemy, ale nie stosujemy". Ja bym to uznał jako przykład na to, że wiemy i stosujemy, ale odcinek nie może pokazywać dobrze jeżdżących kierowców przecież więc prowadzący musi robić takie podejrzenia

    • Bart Szot

      Bart Szot

      Dzień temu

      1:51 bialy van prawie wyprzedza SUBARU przed przejsciem( SUBARU jest sponsorem odcinka), moze celowo zwolnil bo TVP poluje na "obiektywny" material, chcialbym zobaczyc predkosc pana eksperta jak zostal wyprzedzony przed przejsciem, gdzie zywej duszy nie widac, smierdzi ustawka jak ....

    • czaryone

      czaryone

      2 dni temu

      Pojechał z tematem.

  • paweł Cabak

    paweł Cabak

    3 dni temu

    Więcej rozwiązań z zachodu ronda oddzielone pasy betonem Nederlandi skrzyżowania podniesiona nawierzchnia Belgia kamery skrzyżowania i autostrady Niemcy i policji nie trzeba a kierowcy pokornie pomykają

  • Adam Mehring

    Adam Mehring

    3 dni temu

    Nie wiem czy to stereotyp, ale wiele razy uratował mi życie.
    Zauważyłem pewną dziwną rzecz. Do pracy jeżdżę Obwodnicą Trójmiasta. Zasadniczo 70-80% samochodów, których spotykam, to auta zarejestrowane w pomorskim. Natomiast jeśli chodzi o sytuacje niebezpieczne, zajechania, wymuszenia pierwszeństwa, w tym często głupie i bezsensowne, to robią to głównie kierowcy z poza województwa. Na początku, myślałem, że bardziej mi się rzucają w oczy, więc postanowiłem to policzyć i wyszło mi, że 80% to samochody z poza województwa, w tym w dużej mierze małopolskie, śląskie, mazowieckie (chociaż w tym przypadku zapewne statystyki zawyżą samochody leasingowane oraz należące do warszawskiej centrali) i lubelskie.
    I jak to jest. Człowiek, który jedzie z Krakowa czy Lublina do Gdańska musi się czuć naprawdę pewnie. To raczej nie będzie nastolatek, który przejeżdża swoje pierwsze kilometry czy staruszek, który zasadniczo nie rusza się poza teren własnej gminy, no ale wyjątkowo musiał pojechać do stolicy województwa. W związku z tym 80% lokalnych kierowców powinno odpowiadać za jakieś 90-95% drogowych fauli, a nie za 20%.
    I nie mówię, że kierowcy z pomorskiego są tacy wspaniali, bo np. nie miałem żadnej groźnej sytuacji np. z samochodami z zachodniopomorskie, lubuskiego. Opolskie i dolnośląskie też rzadko.
    Co tam się na południu i wschodzie dzieje?

    • Adam Mehring

      Adam Mehring

      3 dni temu

      @Mario Benet Ja nikogo nie usprawiedliwiam. Chociaż tak się zastanawiam czy może w pomorskim przestać uznawać prawa jazdy wydane w innych województwach, w szczególności w małopolskim, lubelskim, świętokrzyskim i mazowieckim. Przy okazji zobaczyłem sobie kompilacje drogowych fauli z pomorskiego. Nie dość, że filmiki krótkie, to jeszcze niedługo będą tam sytuacje, w których ludzie na dziennych światłach jadą w szarówkę.

    • Mario Benet

      Mario Benet

      3 dni temu

      Kogo usprawiedliwiasz? Możesz pisać, co chcesz, lecz ludzie i tak ci nie uwierzą. Samochód dla wielu jest jak narkotyk, jak piwo, czy pół litra wódki, bowiem odbiera rozum.

  • Dew Bolt

    Dew Bolt

    3 dni temu

    Dla ludzi ze wsi rondo to rondo a tu organizator ruchu zafundował 4! (słownie cztery) różne skrzyżowania o ruchu okrężnym! Jadąc od Proszowic pierwsze tzw turbinowe, jest najbezpieczniejsze i najmniej na nim problemów. Drugie można powiedzieć standardowe ale takie skrzyżowanie opuszczamy tylko z zewnętrznego pasa ruchu. Częste na tym "rondzie" jest wyjeżdżanie bezpośrednie z lewego pasa. Trzecie skrzyżowanie to już majstersztyk czyli słynna 8 dwa "ronda" sklejone do siebie. Tu mamy wyznaczone pasy ruchu czyli przed skrzyżowaniem już wiemy co będzie dalej. Prawy pas TYLKO do skrętu w prawo i jazdy na wprost lewy pas TYLKO do jazdy na wprost lub skrętu w lewo. Dochodzi tam do wypadków bo ludzie jak w przypadku ronda standardowego chcieliby prawym pasem móc objechać rondo w koło. Niestety nie można! Czwarte rondo podobne do drugiego standardowe z tym, że fizycznie krzywe, poprostu wykonawca drogi albo zrobił go krzywo albo był totalnym debilem! Krzywo tzn są na nim górki, wjeżdżam pod górkę i zjeżdżam z górki! Skrzyżowania na wzór pierwszego WSZYSTKIE powinny być turbinowe lub z WYZNACZONYMI pasami ruchu! 😁 proste? No proste! Niestety w Polsce wszystko musi być... nie proste! Organizator ruchu to jakiś cymbał a te wszystkie barany jeżdżące tam to orangutany 😅 pozdrawiam normalnych ogarniętych i pana prowadzącego!

  • Aaa Bbb

    Aaa Bbb

    3 dni temu

    Wystarczy co kilkaset metrów/kilometrów postawić światła z czujką na prędkość - przekroczona czerwone. I po problemie :) Swoją drogą mega durna droga, niby dwupasmówka a chodnik obok bez jakichkolwiek barierek /zabezpieczeń

    • Aaa Bbb

      Aaa Bbb

      21 godzinę temu

      @BluesyBor W Poznaniu działa bardzo dobrze :)

    • BluesyBor

      BluesyBor

      21 godzinę temu

      O ile pamiętam, to kilka lat temu próbowano takich rozwiązań w paru miejscach w kraju i okazywało się, że ludzie takie czerwone bardzo chętnie ignorują. Bez kamery to nie ma sensu. ;)

  • 2000belus

    2000belus

    3 dni temu

    Polska policja to fikcja..! Kilku mundurowych za tekturowym czołgiem, lub inwalidą na wózku w Warszawie to tak..! Jak najbardziej. Na polityczny rozkaz. Obywatelu Szymczyk.., nie ogarniacie tematu to widać..! Może oddajcie mundur.. i piszcie zamiast służyć książki..!

  • Mati Mat

    Mati Mat

    3 dni temu

    Pod Bonarką źle jeżdżą, do Proszowic źle jeżdżą, po Krakowie żle jeżdżą , tylko Policja jest wspaniała i jej przepis wyprzedzanie przed przejściem , przez które od godziny nikt nie przeszedł.

    • daniel daniel

      daniel daniel

      3 dni temu

      ale mundry komentarz hehe , zle jezdza bo to nieudaczniki . mozna jezdzic dobrze . wystarczy tylko chciec

    • Wilczurban

      Wilczurban

      3 dni temu

      No tak. Jadąc samochodem, to jest strasznie istotne kiedy przeszła ostatnia osoba. Nie ważne, że TERAZ ktoś może tam być. I co z tego, że podczas wyprzedzania, nie widać pieszego zza samochody wyprzedzanego. Ważne, że przez to przejście przechodzi mało osób.

  • woj26

    woj26

    3 dni temu

    No właśnie gdzie jest Policja !!!!!!!

    • Saakaszwili

      Saakaszwili

      3 dni temu

      jest policja oj jest tylko że w nieoznakowanych

    • Elif Polska

      Elif Polska

      3 dni temu

      Tutaj jest.Jakiś problem chłopcze

    • woj26

      woj26

      3 dni temu

      polonista -czy kierowca!

    • 2000belus

      2000belus

      3 dni temu

      Słowo ..policja w znaczeniu ogólnym piszemy ..małą literą..!

  • Basia

    Basia

    3 dni temu

    Średnio licząc zwykły robotnik w Niemczech przy zarobkach 2500E dostanie mandat za przekroczenie prędkości 35E, w Polsce przy zarobkach 2500zł, za przekroczenie prędkości dostanie 500zł mandatu. Wg przeważajacych zarobków w Polsce są dość duże mandaty, dziwi mnie że Polacy są tak głupi i tak chętnie pozbywają się pieniędzy, które ciężko zarabiają. A Niemiec tak niskie kary - płacze i uważa by ich nie mieć.

    • Justyna Biber

      Justyna Biber

      2 dni temu

      @Basia - nikogo nie poniżam. Wiem, że nie każdy może być tak jak JA: Asistent Menager Zarządu Spółki - bo nie każdy potrafi tak szeroko rozłożyć nogi ;-D

    • Basia

      Basia

      2 dni temu

      @Justyna Biber Sama jesteś nieudacznikiem, skoro sprzątaczki, czy zwykłych robotników masz za ludzi poniżej swojego ego.

    • 2000belus

      2000belus

      2 dni temu

      @Justyna Biber Ja jakoś..genetycznie chyba nie interesuję się innymi ludźmi ile zarabiają.. Pilnuję raczej swojego nosa , a nie tworzę katolickich historii o korbach, kręceniu guzików i hamulcach..!

    • fenix4232

      fenix4232

      2 dni temu

      Właśnie niedawno Niemcy podnieśli stawki. Za przekroczenie o ponad 70 kmh w zabudowanym jest 680 euro.

    • Justyna Biber

      Justyna Biber

      2 dni temu

      Znasz kogoś kto faktycznie zarabia mniej niż3.5-4.0 tys.? Bo ja - w dzisiejszych czasach - NIE. Pomijając nieudaczników oraz genetycznych leni wybierających pracę, w której się nie pracuje typu naciskanie 8h guzika, kręcenie korbą/przyciskami w tramwaju itd. W normalnej robocie nie ma szans by nie zarobić na stanowisku robotniczym 4-6 tys. na tzw. rękę.

  • Eryk Artmam

    Eryk Artmam

    3 dni temu

    W Niemczech nie znajdziecie przejścia z zebrą bez sygnalizacji na takiej drodze. Może bierzmy przykład z lepiej rozwiniętych drogowo państw.

    • Jerzy Rojek

      Jerzy Rojek

      7 godzin temu

      Ejże ! Czy Ty nie podważasz naszych narodowych pryncypiów ??? My się mamy uczyć ? I to od Niemca ? Toć oni nas Panie w "39 ... I tak się kręcimy w kółko i wyważamy wciąż drzwi które inni już dawno otwarli.

    • paweł aaron

      paweł aaron

      2 dni temu

      Szkoda paliwa żeby przepuścić pieszego powinny zamiast tego przejścia nadziemne i podziemne Koszt wraca ponieważ mniej gazów wyniku ruszania z przejścia Tylko chodzi o drogi wielopasmowe i dwu pasmowej oraz jedno tylko przypadku drogi krajowej nie lokalne

  • Vasco Da Gama

    Vasco Da Gama

    3 dni temu

    Jedyną rzeczą, jaką już dawno powinno zrobić miasto, to ustawianie na owej drodze, kilku kamer monitorujących prędkość, ewentualnie jak na drodze między Mrągowem, a Pieckami, pomiar prędkości w czasie od punktu A, do punktu B.

  • Sebastian Tr

    Sebastian Tr

    3 dni temu

    Co tu się dziwić jak nie ma policji. To ludzie robią co chcą. Pytania, które należy zadać to: Gdzie jest policja? Czemu nie wystawia mandatów za taką jazdę? Czemu wciąż tyle przestępców jeździ po naszych drogach? Czemu ma to służyć?

    • Jerzy Rojek

      Jerzy Rojek

      7 godzin temu

      To ma służyć temu żebyśmy mieli pod dostatkiem filmów na YT i żebyśmy się nie zanudzili na śmierć podczas codziennych walk ulicznych zwanych dojazdami do i z pracy.

    • 2000belus

      2000belus

      3 dni temu

      Są w Warszawie.. Gonią czołgi z tektury i inwalidę na wózku..!

  • Marcin Pawłowski

    Marcin Pawłowski

    3 dni temu

    Przed przejściami trzeba po prostu zawęzić do jednego pasa ruchu. Parę betonowych kloców, 2 litry farby i gotowe.

    • Jerzy Rojek

      Jerzy Rojek

      7 godzin temu

      Ewentualnie zapory betonowe i slalom. Droga do nikąd. Ale mandat za 200 pln też o dupę potłuc. Uczmy się od naszych zachodnich i południowych sąsiadów. A nie od tych ze wschodu.

    • czaryone

      czaryone

      2 dni temu

      Niestety masz rację.

  • Mati Mat

    Mati Mat

    3 dni temu

    No cóż większość TKA i TBU i wszystko jasne.

    • Matas

      Matas

      3 dni temu

      A co złego jest w TKA i TBU? Ja tam często jeżdżę

    • Saakaszwili

      Saakaszwili

      3 dni temu

      KPR też tylko zła godzina

  • Hexiuu

    Hexiuu

    3 dni temu

    Mmm znowu czepianie się na siłę czegoś co nikomu nie przeszkadza

    • margotogram

      margotogram

      6 godzin temu

      @RaptoR1261 przepraszam, założyłam, że to do mnie. Pozdrawiam.

    • RaptoR1261

      RaptoR1261

      Dzień temu

      @margotogram To była ironia proszę Pana. Poza tym odniosłem się do komentarza Hexiuu a nie pańskiego. Sam jeżdżę sporo i przeraża mnie to co się dzieje na naszych drogach. Skoro tak wiele osób nie widzi w piractwie problemu, to może naprawdę warto się zastanowić nad zniesieniem zasad, kodeksu drogowego? Wbrew pozorom w krajach, które wymieniłem uczestnicy ruchu drogowego pilnują się, mają wyczulony instynkt przetrwania i każdy zwraca uwagę na to co się dzieje w otoczeniu.

    • margotogram

      margotogram

      Dzień temu

      @RaptoR1261 no rzeczywiscie, bardzo merytoryczny argument w dyskusji podales. Przez takie egocentryczne myslenie ludzie giną na przejsciach i wcale nie dlatego, ze na nie wtargneli. Co gorsza do takich jak ty nic nie dociera, liczy sie tylko czubek wlasnego nosa.

    • RaptoR1261

      RaptoR1261

      2 dni temu

      Racja. Ruch powinien odbywać się jak w Indiach lub Bangladeszu. Na co komu zasady - przecież wiadomo, że są one po to, by je łamać.

    • margotogram

      margotogram

      2 dni temu

      @Podkopnik L nie rozumiesz najwidoczniej czym jest wyprzedzanie. To, czy sa dwa pasy ruchu nie zmienia faktu, ze jesli ktos jedzie szybciej jednym z nich, to wyprzedza, nie musi zmieniac pasa ruchu. Nie mozesz byc pewien, czy sachochod na sasiednim pasie nie zaslania ci pieszego, ktory wlasnei wszedl na przejscie. Wiele juz bylo takich wypadkow, w tym smiertelnych, tutaj kilka przykladow: plstore.info/wideo/rLShZquy06p_b6Q.html

  • antekkw

    antekkw

    3 dni temu

    KPR - Kierowca Pozbawiony Rozumu

    • Saakaszwili

      Saakaszwili

      3 dni temu

      Kapusta, praca, rybitwy

  • Trix No

    Trix No

    3 dni temu

    Pozycja za kierownicą też nie należy do poprawnych, polecam zapoznać się z właściwą

    • RaptoR1261

      RaptoR1261

      2 dni temu

      Polecam stawiać kropkę na końcu zdania.

  • rafalmm

    rafalmm

    3 dni temu

    Co sie dziwic,przecież wiekszosc blach to KPR.

    • bas_sko

      bas_sko

      3 dni temu

      Nie większość. KPR, TKA, KR, KRA

    • Mati Mat

      Mati Mat

      3 dni temu

      już nie pierdziel Kolego , widziałeś rejestracje ? z rej KR wszyscy super jeżdżą .

  • Pablo Pablo

    Pablo Pablo

    3 dni temu

    Tak dzieje się na każdej drodze w Polsce

  • Koza

    Koza

    3 dni temu

    Oczywiście jak zwykle młodociani... Bardziej przedstawiciele handlowi, busiarze, którzy trąbią pod zderzakiem gdy się prawidłowo zatrzymujesz na STOPIE...bo on ma terminy no i oczywiście osoby, dyrektorzy firm, z wziętym Audi czy innym lepszym autem w leasing

  • BrooklynBoy

    BrooklynBoy

    3 dni temu

    Przeciez Polska to zajechany naród, który siedzi pod butem podatków, zarobków i kompleksów, a wyładowywane swoją frustracje za kierownica.

    • Jerzy Rojek

      Jerzy Rojek

      7 godzin temu

      @7Andy77 Wszystkie po jednych pieniądzach. Ale spróbuj w kampanii buraczanej wyjechać z programem podniesienia mandatów. Wygrasz na pewno. A po cichu kierowców jebią jak się da.

    • 7Andy77

      7Andy77

      2 dni temu

      @BrooklynBoy bo wcześniejsze rządy to były takie super i tak dużo zrobiły w tym kierunku xD

    • BrooklynBoy

      BrooklynBoy

      3 dni temu

      Basia wysokie kary? To jedz do Norwegii i zobacz jak tam Polacy jeżdżą. Wolno u przepisowo bo mandaty są nawet dla Norwegów potwornie drogie. Policja tam trzepie ludzi na drogach na maxa. Ja sam jeżdżę przepisowo, ale w Norwegii to jazda samochodem była dla mnie wyzwaniem i jeździłem ekstra bezpiecznie. Mandat powinien zaczyna się od 1000 zł. Ale rząd PiS chce głupiego, patologicznego narodu, dlatego nie zdziw sie jak w ogóle zlikwidują mandaty.

    • Basia

      Basia

      3 dni temu

      A później płaczą gdy policja ich zatrzyma. Gdzie sens i logika. Wysokie kary, a Polacy jak cielaki dalej łamią przepisy.

  • Michał Metkowski

    Michał Metkowski

    3 dni temu

    Uważam że problem z rondami zaczyna się już na kursach nauki jazdy. Jeżdżąc samochodem przyglądam się jak instruktorzy nauki jazdy uczą kursantów. W materiale mamy pokazane większe ronda na których wykroczenie jest ewidentne. Ale popatrzmy na te mniejsze. Przykład z mojego miasta Tarnowa skrzyżowanie Słoneczna - Starodąbrowska. Jadąc z północy na południe mamy na środku pas o szerokości ponad 5m. Ile samochodów jadących prosto będzie jechało po prawej stronie tego pasa. Odpowiem praktycznie nikt. Ktoś odpowie "jaka to różnica". Ja uważam że poprawne zajmowanie pasa poprawia płynności, bo osoby wyjeżdżające od południa wcześniej wiedzą o zamiarach(o migaczu przy zjeździe nawet nie wspominam). Z tych jeszcze mniejszych to Lwowska-Garbarska wystarczy jechać po obwodzie i kierowcy się zatrzymują na środku ronda jadąc po cięciwie. Brak zrozumienia dlaczego powinno się jeździć po prawej stronie ronda, a nie jego cięciwą skutkuje że w Polsce ludzie nie lubią rond, bo ronda to w Polsce miejsca dla cwaniaków. Kiedyś na rondzie Krakowska-Narutowicza liczyłem ile samochodów włączy migacz jadących na wprost (z zachodu na wschód Krakowską) na 30 aut naliczyłem 16 co włączyło ponad 50% uważam że świadomość jest tylko brakuje motywatora.

    • Jakub Warchoł

      Jakub Warchoł

      3 dni temu

      Przez te ronda przejeżdżam dość często, szczególnie to na Krakowskiej, i niestety masz rację, tak to z reguły wygląda 😟

  • adam jachna

    adam jachna

    3 dni temu

    Samochody zachodnie a jazda wschodnia

    • 2000belus

      2000belus

      3 dni temu

      To stare Clio zachodnie..? Chyba z ..zachodniego śmietnika..!

    • struś pędzisraczka

      struś pędzisraczka

      3 dni temu

      i po co nam był ten zachód?? żeby nam wyżerał i prał mózg?

  • Angelo Romano

    Angelo Romano

    3 dni temu

    Tam powinny być zainstalowane radarowe urządzenia z odcinkowym pomiarem prędkości.

    • marcin .k1989

      marcin .k1989

      3 dni temu

      @struś pędzisraczka koszty sie zwroca chwila moment...

    • struś pędzisraczka

      struś pędzisraczka

      3 dni temu

      ale pokryjesz koszty z własnej kieszeni??

  • Michał Godlewski

    Michał Godlewski

    3 dni temu

    Problem nadmiernej prędkości jest powszechny. Wislostrada w Warszawie i słynny tunel pod trawnikami. Ograniczenie do 50 km/h tylko kto tyle jedzie? Praktycznie nikt. Policja jest tak nieudolna jak służba zdrowia.

    • struś pędzisraczka

      struś pędzisraczka

      3 dni temu

      @Pablo Picasso zgłoś postulat i skargę do szanownej rady ministrów niech potrząsną policją.

    • Pablo Picasso

      Pablo Picasso

      3 dni temu

      Cała Warszawa ma przepisy w d... a już najgorzej jest w podwarszawskich aglomeracjach, wioskach, miasteczkach itp. Ale cóż policja woli ganiać się po Skach niż kontrolować realnie niebezpieczne zachowania

  • Ma Si

    Ma Si

    4 dni temu

    Moim zdaniem ta droga jest źle zaprojektowana. W tamtym roku, będąc w Hiszpanii jeździłem po podobnej trasie - dwa pasy ruchu i ronda. Obowiazywało ograniczenie do 100km/h, w okolicach ostrzejszych zakrętów były znaki „prędkość zalecana 80”. Nad drogą ustawiono parę kładek dla pieszych - przejścia znajdowały się tylko bezpośrednio przed rondami. Same ronda zaś miały zdecydowanie szerszą wyspę centralną, przez co wymuszały dużo większą redukcję prędkości. Dodatkowo, ustawiono przed nimi (i tym samym przejściami dla pieszych) takie „progi” zwalniające - nie wiem jak się to fachowo nazywa, ale chodzi o takie poprzeczne linie na jezdni, na które najechanie powoduje nieprzyjemne bicie i naturalnie wymusza zwolnienie. Uważam, ze trasa do Proszowic powinna zostać poddana podobnym modyfikacjom - budowa kładek/sygnalizacji świetlnych, „progi” przed rondami, dodatkowo ronda można by przebudować na turbinowe, najlepiej z separatorami pasów- miejsca trochę tam jest. Po tego typu zabiegach, podnieść prędkość dopuszczalną - myślę, ze większość kierowców by się dostosowała.

    • Jerzy Rojek

      Jerzy Rojek

      7 godzin temu

      @struś pędzisraczka Pomysła jest dobra ! Jutro występuję do banku o miliardowy kredyt. Kupuję dużo trumien. I nie ma ch... we wsi ! Z każdego miliona będzie dwadzieścia razy tyle. I drugie dobro wynikłe niejako przy okazji. Będziemy potem bezpiecznie sobie podróżować bo drogi się oczyszczą.

    • Jerzy Rojek

      Jerzy Rojek

      7 godzin temu

      Przebudować ronda. Pomalować pasy. Nastawiać kamer. Sygnalizatorów. Ta droga ma kilka lat zaledwie , jeśli ktoś z "inżynierów" odbyłby pielgrzymkę do Niemiec , Austrii czy nawet do Hiszpanii w celu - Jak zbudować drogę - to by wiedział i potrafił ale rozbił by się o mur urzędników , przepisów i w końcu wolałby jechać do UK myć gary niż tu tracić nerwy. A my się cieszymy że mamy drogę bo po poprzedniej rozjebanej przetoczyły się dwie wojny , jaruzelskiej nie licząc , a nawet Kocmyrzowską poprawiono bo do listopada to był wrzód na dupie sieci drogowej w Małpolsce.

    • struś pędzisraczka

      struś pędzisraczka

      3 dni temu

      ​@Ma Si ale "polska" władza upodobała sobie polaków i wzięła na celownik, postanowiła zaopiekować, zadbać, zatroszczyć, utulić, ograniczyć, zblokować jak tylko może, jest w stanie i potrafi. po prostu wczuła się w rolę. przecież to takie bidusie są i nie sumienie by ją gryzło jakby sobie odpuściła. nasza władza bardzo nas kocha, szanuje i bardzo dobrze traktuje, nie mamy powodów do narzekań, do skarg, do ubolewania, użalania, do odrzucania jej miłości i odpychania jej troskliwości/opiekuńczości.

    • struś pędzisraczka

      struś pędzisraczka

      3 dni temu

      ​@Syn Dobrego chlopaka no to zróbcie 10 km/h tak asekuracyjnie na wszelki wypadek. mam pomysła. a może by tak w ogóle znieść ograniczenia prędkości i wprowadzić prędkości zalecane/sugerowane?? tak by się przekonać co się stanie, jak pomysł się sprawdzi/wypadnie? ot taki eksperyment by się przekonać czy warto iść tą drogą czy nie? kto nie eksperymentuje ten nie wie.przecież i tak system przetrwa, nie nadszarpnie go to jakoś, a policja nie będzie się czaić, czyhać, więc oszczędności będą. wiesz tak przez choćby tydzień jazdy free-no limits. zobaczymy jak zareagują polacy, jak się ustosunkują

    • Ma Si

      Ma Si

      3 dni temu

      Syn Dobrego chlopaka trochę się zgadzam, trochę nie. Na autostradach czy głównych drogach rzeczywiście jeżdżą grzeczniej - zdecydowanie więcej policji, fotoradarów (nieoznakowanych), poza tym mnóstwo rond, które wymuszają hamowanie i wyprzedzanie staje się mało opłacalne. Na autostradach obowiązuje 120, ale odniosłem wrażenie, ze maja one standard niższy niż nasze eski - jest jednak trochę kierowców jeżdżących 130-140, ale tam takie prędkości wydają się po prostu adekwatne do standardu drogi. Znaków tez jest dużo mniej, nie widziałem 70tek przed każdym skrzyżowaniem, co staje się u nas standardem, czy ciągnących się kilometrami obszarów zabudowanych. Jednak po drogach lokalnych, gdzie policji i radarów się nie uświadczy ich styl jazdy nie różni się znacząco od naszego, potrafią ostro grzać i wyprzedzać na ciągłych. Na wspomnianej powyżej trasie prędkość 100 wydawała się jednak taka „w sam raz”, tak jak pisałem, standard był podobny do drogi na Proszowice, ronda, trochę pagórkowaty teren i miejscami ostre łuki. Myślę, ze gdyby na DW776 podnieść dopuszczalną prędkość, kierowcy nie zaczęliby nagle szaleć, tylko ci przepisowi dostosowaliby się do panujących warunków, ci co obecnie jeżdżą tam odrobine za szybko, jeździliby nadal z podobnymi prędkościami, a jakaś tam grupka szaleńców się zawsze znajdzie. Powyższe dotyczy się tez wielu innych odcinków dróg w Polsce...

  • Piotr Wach

    Piotr Wach

    4 dni temu

    A gdzie policja? Wystarczy 2 razy w tygodniu ale regularnie . i kasowac bez zadnych taryf ulgowych

    • Piotr Wach

      Piotr Wach

      2 dni temu

      @struś pędzisraczka tu nie chodzi o koryto tylko o bezpieczeństwo .

    • Elif Polska

      Elif Polska

      3 dni temu

      .

    • struś pędzisraczka

      struś pędzisraczka

      3 dni temu

      no ba. koryto/żłob potrzebuje w$$adu.

  • Sławomir M.

    Sławomir M.

    4 dni temu

    Zrobić turbo rondo i krawężniki pomiędzy pasami, w wielu miejscach to było jedyne rozwiązanie...

  • Djorganista

    Djorganista

    4 dni temu

    9:00 - każdy idzie na łatwiznę. Kilka słupków betonowych wystarczy, by jechać prawidłowo :)

  • GR

    GR

    4 dni temu

    Jestem za tym aby postawic policje we wszystkich niebezpiecznych miejscach gdzie Janusze kierownicy przeginaja pałe ! Mandaty od tysiaka w gore i zrobic taka akcje przez tydzien a zebrana kasiore przeznaczyc na szlachetna paczke ,domy dziecka :) Janusze i tak sie nie naucza jezdzic ale przynajmniej dzieciaki beda mialy obiady.

    • Adam Mehring

      Adam Mehring

      3 dni temu

      A w tedy być może nie będzie trzeba kraść ludziom wypłat.

  • Sławek P.

    Sławek P.

    4 dni temu

    Najgorsza grupa to Skody akwizytorów.

  • Krzysztof Kościelny

    Krzysztof Kościelny

    4 dni temu

    Oglądam drugi odcinek i z przykrością stwierdzam, że prowadzący lepiej by zrobił jakby w ogóle nie jeździł bo niemiłosiernie musi wszystkich irytować 😂
    Nie wiem dlaczego utarło się, że prawo jazdy jest dla każdego - niektóre osoby kompletnie nie mają zmysłu do prowadzenia samochodu i powinny na zawsze pozostać na fotelu pasażera :)
    Oczy dookoła głowy - zarówno piesi jak i kierowcy. Jesteście w stanie przewidzieć co kto zrobi a tym samym po prostu przeżyć.

    • Podkopnik L

      Podkopnik L

      2 dni temu

      Zgadzam się z Tobą w 100% tacy gamonie tylko zawalają drogę stosując się do przepisów i znaków częst postawionych tylko po to żeby mandaty wlepiać.

    • Justyna Biber

      Justyna Biber

      2 dni temu

      Krzysiu - ty lepiej wróć do swojego Puchatka - a za kierownicę dopiero jak dorośniesz. Zgaduję, że jesteś jeszcze młody dzieciak mający max 22 lata - co ty wiesz o prowadzeniu samochodu?

    • shalaq

      shalaq

      4 dni temu

      Myślenie jak z komuny wyjęte

    • Piterr90

      Piterr90

      4 dni temu

      Szpitale i cmentarze są pełne takich co mieli oczy dookoła głowy :)

    • Mariusz Ko

      Mariusz Ko

      4 dni temu

      Czyli dla ciebie, każdy który jeździ zgodnie z przepisami powinien jeździć mpk(?) Żal.....

  • Ferdynand Kiepski

    Ferdynand Kiepski

    4 dni temu

    Najważniejsze że KPRy jeżdżą szybko ale bezpiecznie

  • kanal93

    kanal93

    4 dni temu

    1:06 Montażyście należy się premia...

    • Konto prywatne

      Konto prywatne

      4 dni temu

      Zabraklo tylko w tle "I'm too sexy for Your love"

  • Mateusz Axl CSL

    Mateusz Axl CSL

    4 dni temu

    4:10 Troszkę przerost formy nad treścią.

  • H.K.W.

    H.K.W.

    4 dni temu

    Doceniam wasze starania ale i tak nic to nie zmieni bo Polacy zawsze wiedzą lepiej oraz mają choroby psychiczne co widać na drogach. Tylko podwyższenie kar i mandaty z kamer mogłyby coś zdziałać.

    • palombo heh

      palombo heh

      3 dni temu

      to prawda zgadzam się w zupełności z wpisem Hubas

  • nh1949.art

    nh1949.art

    4 dni temu

    Tam 90%kierowców posiada tablice rejestracyjną KPR = kierowca pozbawiony rozumu. Dawać im mandaty, ich stać na to.

    • Barteeek

      Barteeek

      3 dni temu

      @nh1949.art łaaał co za odkrycie że większość kierowców na tej drodze to KPR, hmmm ciekawe dlaczego ?? Może dlatego że to główna droga do tego powiatu i masa ludzi dojeżdża nią do pracy w KR ... Stwierdzenie ze na tej drodze wszyscy jeżdżą jak wariaci bo to KPR a oni przecież tak jeżdżą bo tak powiedzonko mówi "kierowcy pozbawieni rozumu" jest idiotyczne , myślę że jeśli ta droga znajdowała by się gdzie kolwiek indziej w Polsce kierowcy jeździli by po niej tak samo jak u nas.

    • nh1949.art

      nh1949.art

      4 dni temu

      @Grzegorz rzogerzg Nie jest to prawda? Proszę sobie stanąć na tym rondzie i zobaczyć jakie są rejestracje na samochodach. Jesli nie 90%, to pewnikiem 70%, reszta KRA lub TKA. Insynuacje w sprawie żony proszę sobie kolegom z podwórka przedstawiać.

    • Grzegorz rzogerzg

      Grzegorz rzogerzg

      4 dni temu

      Z tym 90% to pan przesadził ,wyglądało by logicznie myśląc że na 100 pojazdów -90 to kierowcy z powiatu KPR. Raczej to niemożliwe.Także moje rozumowanie wiąże się z jednym myśleniem, może pana żona dała komuś z tego powiatu KPR?? I dlatego pana badania są wygórowane.??

  • alfatangokilo

    alfatangokilo

    4 dni temu

    Ci co jadą przepisowo mają punkty pod limit albo grzebią w telefonach...

  • Jaro Emm

    Jaro Emm

    4 dni temu

    Czyli co, na pokazywanym rondzie należy zastosować elementy ronda turbinowego: kilkucentymetrowe wyniesienia w miejscach, gdzie przebiega linia ciągła. No i obok wulkanizator. A co, może się przyda :)

    • Michał Wróbel

      Michał Wróbel

      4 dni temu

      Powinny być wysokie betonowe separatory jak obok torowisk tramwajowych. Wtedy ignorowanie linii było by karane naprawą felg.

    • Boombastic Fantastic

      Boombastic Fantastic

      4 dni temu

      Od razu betonowe słupy i zakład blacharski:P

  • Daj Luferkowi Neta

    Daj Luferkowi Neta

    4 dni temu

    Czekałem na nowe odcinki.